شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ |۲۰ محرم ۱۴۴۶ | Jul 27, 2024
امیر سرتیپ دوم خلیل‌آبادی

حوزه/ جانشین منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور گفت: پدافند هوایی چشم و گوش بیدار عملیات مرصاد و سدی محکم در برابر توطئه‌های دشمن بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، امیر سرتیپ دوم خلیل‌آبادی جانشین منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور در مراسم گرامیداشت پنجم مرداد، سالروز عملیات افتخار آفرین مرصاد و در جمع کارکنان وظیفه هنگ آموزشی این منطقه، با اشاره به نقش مهم پدافند هوایی در این عملیات اظهار داشت: عملکرد درخشان نیروی پدافند هوایی ارتش در عملیات مرصاد، یکی از عوامل مهم پیروزی رزمندگان اسلام بود که با هوشیاری و آمادگی کامل، نقش به‌سزایی در شناسایی و انهدام هواپیماهای دشمن ایفا کردند.

امیر سرتیپ دوم خلیل‌آبادی افزود: اتحاد و همدلی کامل بین کارکنان پدافند هوایی، یکی دیگر از عوامل مهم و موفقیت عملیات غرور آفرین مرصاد بود.

وی با بیان اینکه نیروی پدافند هوایی به عنوان یکی از بازوهای قدرتمند نیروهای مسلح، نقش محوری و حیاتی در حفظ امنیت و اقتدار کشور دارد، تصریح کرد: نیروی پدافند هوایی با بهره‌گیری از تجهیزات پیشرفته و کارکنان متخصص داخلی، همواره آماده است تا از آسمان کشور، در برابر کوچک‌ترین تهدیدی محافظت نماید.

جانشین منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور، عملیات مرصاد را نقطه عطفی در تاریخ جنگ تحمیلی دانست و ابراز کرد: مهمترین دستاورد عملیات مرصاد، نابودی بخش عمده‌ای از نیروهای گروهک منافقین بود که با حمایت‌های همه جانبه، قصد نفوذ به خاک ایران و ایجاد ناامنی را داشتند که شهید صیاد شیرازی نقش بی‌بدیلی را در این عملیات و شکست گروهک منافقین ایفا کرد.

امیر سرتیپ دوم خلیل‌آبادی خاطرنشان کرد: دلاوری و اخلاص این شهید، عامل مهمی در هدایت نیروهای ارتش و شکست منافقین در عملیات مرصاد بود و مردم ایران هیچ گاه صیاد و نقش آفرینی ارتش در مرصاد را از خاطر نخواهند برد.

جانشین منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور، تأکید کرد: این عملیات ضربه مهلکی به روحیه منافقین و حامیان خارجی آنها وارد و ثابت کرد هرگونه توطئه علیه ایران با شکست مواجه خواهد شد و جمهوری اسلامی ایران، تحت هر شرایطی، توانایی دفاع از خود را دارد و هیچ قدرتی نمی‌تواند به خاک ایران تجاوز کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha